سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با دانشمندان همنشین باش تا دانشت، افزون و ادبت، نیکو و جانت، پاک گردد . [امام علی علیه السلام]

افضل توس (تعاونی اعتبار )


دیدار رییس بانک توسعه‌ی اسلامی و جمعی از روسای بانک‌های مرکزی کشورهای اسلامی با رهبر معظم انقلاب اسلامی

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رییس بانک توسعه‌ی اسلامی و جمعی از روسای بانک‌های مرکزی کشورهای اسلامی با اشاره به توانایی‌ها و ظرفیت‌های دنیای اسلام خاطرنشان کردند: مسلمانان باید در عمل نشان دهند که توانایی‌ها و استعدادهای آنان یک واقعیت انکارناپذیر می‌باشد و می‌توانند به یک مجموعه‌ی تعیین کننده در شکل‌گیری سیاست‌های جهانی و حرکت عمومی بشریت تبدیل شوند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای تشکیل بانک توسعه اسلامی و هیات خدمات مالی اسلامی را گامی بلند در خصوص همکاری کشورهای اسلامی توصیف کردند و افزودند: دنیای اسلام باید با افتخار به اسلام و احکام اسلامی، بیش از پیش در جهت ارایه‌ی عملی دستورات مترقی اسلام در زمینه‌های مختلف تلاش نماید.

مقام معظم رهبری، تلاش برای خارج کردن جهان اسلام از عرصه‌ پیشرفت و تاثیرگذاری در سیاست جهانی را ظلم بزرگی در حق مسلمانان دانستند و تاکید کردند: مسلمانان باید با کار و تلاش و باور توانایی‌ها و امکانات خود در مقابل جریانی که اصرار دارد جهان اسلام را از صحنه تصمیم‌گیری‌های جهانی حذف نماید، بایستند و تسلیم خواست‌های قدرت‌های استکباری نشوند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با تاکید بر این که نقشه اصلی استکبار سیطره کامل بر دنیای اسلام است، افزودند: آمریکا با ارایه طرح خاورمیانه بزرگ درصدد ایجاد کشوری بزرگ به نام خاورمیانه و با مرکزیت رژیم صهیونیستی است تا تمام امکانات و منافع این منطقه در اختیار اسراییل قرار گیرد و مسلمانان تحت سلطه و نفوذ غرب باشند.

ایشان با یادآوری برخی توانایی‌های دنیای اسلام از جمله استعداد فراوان انسانی، و در اختیار داشتن بخش عظیمی از منابع نفت و گاز دنیا تاکید کردند: جهان اسلام با چنین امکاناتی و با بهره‌گیری از فکر، عقل و تدبیر و حکمت و اتحاد کلمه می‌تواند به یک جایگاه تعیین کننده در دنیا دست یابد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی هم‌چنین با قدردانی از تلاش‌های بانک توسعه اسلامی و هیات خدمات مالی اسلامی، لزوم توسعه همکاری‌ها و تقویت بیش از پیش مبادلات میان کشورهای اسلامی را خاطرنشان کردند.

در این دیدار آقای شیبانی رییس کل بانک مرکزی با اشاره به چند صد میلیون دلار عملیات بانکداری اسلامی در جهان و استقبال روزافزون از بانکداری اسلامی حتی در کشورهای غیراسلامی به بیان اهداف تشکیل هیات خدمات مالی اسلامی پرداخت و گفت: ایجاد رویه یکسان برای عملیات بانکداری اسلامی، تبادل تجربیات بانکداری اسلامی، ارتباط با سازمانهای بین‌المللی و بررسی عقود جدید در بانکداری اسلامی از جمله وظایف این هیات است.

آقای دکتر احمدمحمد علی رییس بانک توسعه اسلامی نیز در سخنانی به جایگاه کنونی عملیات بانکداری اسلامی در جهان و استقبال شایان از آن اشاره و از نقش جمهوری اسلامی ایران در ایجاد بانکداری اسلامی و حمایت از همکاری کشورهای اسلامی در این خصوص، تشکر و قدردانی کرد.

پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی سیدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی



کاربر1 ::: پنج شنبه 89/10/30::: ساعت 7:26 عصر
نظر


>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 5
بازدید دیروز: 7
کل بازدید :83049
 
 > >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
کاربر1
انشاالله روزی برسد که بانکداری اسلامی در تمام جهان برپا بشود مخصوصا ایران اسلامی
 
 
>>آرشیو شده ها<<
 
 
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<