سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آدمى در جهان نشانه است و تیرهاى مرگ بدو روانه ، و غنیمتى است در میان و مصیبتها بر او پیشدستى کنان . و با هر نوشیدنى ، ناى گرفتنى است و با هر لقمه‏اى طعام در گلو ماندنى ، و بنده به نعمتى نرسد تا از نعمتى بریده نشود ، و به پیشباز روزى از زندگى خود نرود تا روزى از آنچه او راست سپرى نشود . پس ما یاران مرگیم و جانهامان نشانه مردن ، پس چسان امیدوار باشیم جاودانه به سر بردن ؟ و این شب و روز بنایى را بالا نبردند جز که در ویران کردن آن بتاختند و در پراکندند آنچه فراهم ساختند . [نهج البلاغه]

افضل توس (تعاونی اعتبار )


حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار جمع زیادی از آزادگان و اقشار مختلف امت حزب الله با ایشان طی سخنانی هدف قدرتهای جهانی از لشکرکشی به خلیج فارس را نه برای مقابله با تجاوز بلکه برای تأمین منافع خود دانستند و با تأکید بر دشمنی استکبار جهانی و سرکردگان متجاوز آن با اسلام، از انقلاب اسلامی به عنوان یگانه الگوی زندگی برای جوامع بشری نام بردند.

در این دیدار مقام معظم رهبری از ایمان، توکل و اعتماد به خدا به عنوان تنها تکیه گاه ملت بزرگ و مبارز ایران یاد کردند و فرمودند: آمریکا، ارتجاع و قدرتهای شرق و غرب که به صورتی متحد و یکپارچه جمهوری اسلامی ایران را مورد تهاجم قرار دادند درمحاسبات خود عنصر توکل و ایمان به خدا را نادیده گرفته بودند. آنها هنوز هم دراشتباهند و نمی دانند مملکتی که متکی، معتقد و معتمد به خدا باشد شکست ناپذیر است و هیچ چیز نمیتواند او را به عقب نشینی از مواضع خود وادار کند.

حضرت آیت الله خامنه ای حفظ و استمرار ارتباط و پیوند فردی و مجموعه ی ملت با خدا را یک تکلیف خواندند و افزودند: ما در ارتباط فردی خود با خدا باید از خود خواهی، دروغ، تهمت،فریب و خواهش های نفسانی پرهیز کنیم و در رفتار، اعمال، گفتار و قلب خود رضای الهی را در نظر بگیریم و روز بروز مبارزه با نفس، عبادات واقعی و اتصال حقیقی به خدا را در اعمال شخصی تقویت نمائیم و به عنوان یک وظیفه جمعی، احکام الهی را درسطح جامعه معیار، ملاک و قانون قرار دهیم.

ایشان در بخش دیگری از بیاناتشان به بیان اهمیت بانکداری اسلامی و مطرح کردن پول در جامعه به شکل اسلامی پرداختند وفرمودند: اگر کارگزاران دستگاه بانکی بتوانند این حقیقت را به معنای جامع آن درکشور پیاده کنند فتح عظیمی را موجب خواهند شد. در بانکداری اسلامی داد و ستد وتنظیم مبادلات پولی باید بر مبنای غیر ربا و قوانین و معاملات صحیح اسلامی صورت گیرد زیرا از خصوصیات بانکداری آن است که ظلم، استثمار، تبعیض و اختلاف طبقاتی درجامعه بوجود نمی آید.

رهبر انقلاب اسلامی ضرورت دنبال کردن تحقیق در مسائل طبیعی،علمی، فلسفی، انسانی و جهان خارجی را یاد آور شدند و رسیدن به حقیقت و کشف حقایق ناپیدا را پاداش شایسته محققین دانستند. ایشان بر اسوه و الگو بودن جمهوری اسلامی ایران و بی ثمر بودن کید دشمنان و شیاطین تأکید کرده و فرمودند: انقلاب اسلامی یک الگوی جدید برای زندگی اجتماعات بشری ارائه کرده است و تا سالهای متمادی و قرنها یگانه الگوی جوامع انسانی خواهد بود و این چیزی است که استکبار، کمپانیهای نفتخوار و سرمایه داران عالم از آن در هراس هستند و هنگامی که حمایت جمهوری اسلامی ایران از مظلومین و مخالفت او با ظلم،‌ستم و زورگوئی را میبینند. دشمنی خود را نشان میدهند.

حضرت آیت الله خامنه ای به لشکر کشی آمریکا و هم پیمانان او به منطقه ی خلیج فارس اشاره کردند و ضمن تأکید بر محکومیت تجاوز و متجاوز فرمودند: آنهائی که به کویت تجاوز کردند عملاً مجبور به عقب نشینی و اظهار پشیمانی از این عمل خود خواهند شد اما به اعتقاد ما کسانی که به عنوان مقابله باتجاوز و بر هم خوردن نقشه ی جغرافیائی وارد منطقه شده اند تأمین منافع خود را دنبال میکنند. بنا بر این لزومی ندارد که ملت های منطقه زجر و شکنجه ی حضور آمریکا و قدرتهای سرمایه دار بزرگ دنیا را تحمل نمایند.

مقام معظم رهبری حضورآمریکا و هم پیمانانش در خلیج فارس را برای کشورهای این منطقه شوم و نامیمون دانستند و فرمودند: آنها خود متجاوزند و اهل مقابله با تجاوز نیستند. لذا نمیتوانند برقرار کننده و حافظ امنیت باشند. ما با تجاوز مخالفیم و سالهای متمادی بر متجاوز بودن عراق و لزوم تنبیه او به هنگامی که در داخل خاک ما بود تأکیدکردیم. اما آنروز بخاطر همدست بودنشان بر علیه اسلام تذکر ما را نادیده گرفتند واکنون خود به شر متجاوز گرفتار آمده اند.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به دشمنی استکبار با اسلام فرمودند: ما همچنان اعتقاد داریم که دشمنی اصلی آنها با اسلام است و آنها حاضرند در صورتیکه منافعشان ایجاب کند بار دیگر علیه اسلام همدست شوند. کینه ی آنها از اسلام بخاطر آن است که اسلام آگاهی، بیداری و اسقامت ملتها را موجب میشود. ایشان مدعیانی را که یک باره ضد آمریکایی شده اند را به استهزاء گرفتند و افزودند: کسانیکه با پول و سلاح آمریکا قادر به حکومت بوده اند چگونه میتوانند یک باره مدعی ضدیت با آمریکا شوند. کسی میتواند مخالفت با آمریکا واستکبار را ادعا کند که با مواضع ثابت و روشن تجاوز و قلدری را نفی کرده باشد.افتخار از آن جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران است که به خاطر حقیقت و صدق و نجات انسانها و مقابله ی با ظلم و ظالم در مقابل آمریکا و دیگر قدرتهای ظالم ایستاد و مواضع خود را حفظ کرد.

رهبر انقلاب اسلامی از رئیس جمهور، هیئت دولت، مسئولین اجرائی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، کارگزاران قوه ی قضائیه و نیروهای مسلح به عنوان انسانهای سالم و صالح و رهروان راه امام نام بردند و در پایان سخنانشان ضمن گرامیداشت یاد امام خمینی قدس سره الشریف و تشکر از قدرشناسی ملت ایران دراستقبال از آزادگان سرفراز و مقاوم فرمودند: ملت ایران در آگاهی، شجاعت و پایداری فوق العاده و بی نظیر است و مسئولین نیز همانند ملت می اندیشند و عمل میکنند لذا ما از هیچ قدرتی هراس نداریم و آنها نیز نسبت به انقلاب و کشور هیچ غلطی نمی توانندانجام دهند.

بر اساس همین گزارش پیش از بیانات مقام معظم رهبری چند تن از آزادگان سرود ویژه ای را اجراء کردند و سپس دکتر نجفی وزیر آموزش و پرورش طی سخنان کوتاهی با اشاره به هفته ی دولت یاد دو شهید عالیقدر انقلاب اسلامی رجائی و باهنر راگرامی داشت و پایبندی نظام به ادامه ی راه امام، اسلام و انقلاب و تلاش در جهت حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب را مورد تأکید قرار داد. آنگاه دکتر عادلی رئیس کل بانک مرکزی گزارش کوتاهی از فعالیت سیستم بانکی کشور طی یکسال گذشته را ارائه کرد.



کاربر1 ::: پنج شنبه 89/10/30::: ساعت 7:30 عصر
نظر


>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 13
بازدید دیروز: 7
کل بازدید :83232
 
 > >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
کاربر1
انشاالله روزی برسد که بانکداری اسلامی در تمام جهان برپا بشود مخصوصا ایران اسلامی
 
 
>>آرشیو شده ها<<
 
 
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<