سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بر دلت جامه پرهیزگاری بپوشان تا به دانش برسی [از سفارشهای خضر به موسی علیه السلام]

افضل توس (تعاونی اعتبار )


تصویب قانون ویژه بانک های اسلامی در بزرگ ترین کشور مسلمانان


این قانون در راستای ارایه خدمات بانکی مؤسسه های بازرگانی براساس قوانین اسلامی، در پرجمعیت ترین کشور مسلمان نشین جهان تصویب شده است
منبع خبر: www.iqna.ir

قانون بانک های اسلامی دیروز 28 خرداد در مجلس اندونزی، بزرگ ترین کشور مسلمان تصویب شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) به نقل از روزنامه «الغد» اردن، این قانون در راستای ارایه خدمات بانکی مؤسسه های بازرگانی براساس قوانین اسلامی، در پرجمعیت ترین کشور مسلمان نشین جهان تصویب شده است.

10 حزب مجلس اندونزی از موافقان و احزاب صلح و رفاه این کشور از مخالفان قانون مذکور هستند و نمایندگان مجلس اندونزی ابراز امیدواری کردند که با تصویب چنین قانونی صنعت بانکداری اسلامی این کشور جایگزین بانک های قدیمی شود.

بر اساس قانون جدید اشخاص غیر اندونزیایی می توانند در سرمایه گذاری های داخلی شرکت و با مراکز این کشور همکاری کنند و بانک های تجاری اندونزی نیز قادر خواهند بود به بانک های اسلامی تبدیل شوند.

یکی از نمایندگان مجلس اندونزی در این باره اعلام کرد: صنعت بانکداری اسلامی این کشور نیازمند تصویب قوانین جدیدی است و در این قوانین باید منافع مسلمانان و غیرمسلمانان در نظر گرفته شود.

یادآوری می شود عملکرد صنعت بانکداری اسلامی اندونزی تاکنون براساس قانون بانک مرکزی این کشور انجام می شد و کارشناسان معتقدند تصویب این قانون دریچه جدیدی در راستای گسترش سرمایه گذاری اسلامی در این کشور خواهد بود.



کاربر1 ::: پنج شنبه 89/10/30::: ساعت 7:49 عصر
نظر


>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 6
کل بازدید :83041
 
 > >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
کاربر1
انشاالله روزی برسد که بانکداری اسلامی در تمام جهان برپا بشود مخصوصا ایران اسلامی
 
 
>>آرشیو شده ها<<
 
 
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<