سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هنگامی که نزد آموزگار یا در مجلس های دانش نشستید، نزدیک هم شوید و برخی پشت برخی دیگربنشیند . مانند دوران جاهلیت پراکنده منشینید . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

افضل توس (تعاونی اعتبار )


احکام بانکها

جایزه‏هاى بانکى

س 1945: مبلغى را در بانک ملى پس‏انداز کردم و بعد از مدتى مبلغى را به عنوان جایزه به من دادند، گرفتن آن چه حکمى دارد؟

گرفتن جایزه و تصرف در آن اشکال ندارد.

س 1946: جوایزى به سپرده‏هاى قرض‏الحسنه تعلق مى‏گیرد، گرفتن آنها چه حکمى دارد؟ و بر فرض جواز آیا خمس به آنها تعلق مى‏گیرد؟

پس‏اندازهاى قرض‏الحسنه و جایزه‏هاى آن اشکال ندارد و درجایزه، خمس واجب نیست.

س 1947: در صورتى که صاحبان حسابهاى پس‏انداز به علت عدم اطلاع یا دلایل دیگر براى دریافت جایزه هاى خود به بانک مراجعه نکنند، آیا جایز است بانک در آنها تصرف کند و یا آنها را بین کارمندان بانک توزیع نماید؟

بانک و کارکنان آن حق ندارند جایزه هایى را که مخصوص برندگان هستند، بدون اذن آنان به تملّک خود درآورند.


کارکردن در بانک‏

س 1948: اینجانب از کارمندان بانک هستم و در شعبه خارج از کشور کار مى کنم، دولت آن کشور ما را مؤظف به پیروى از قوانین بانکى که شامل معاملات ربوى و غیر ربوى مى‏شود، نموده است. آیا قبول این مسئولیت و کار در آن نظام بانکى جایز است؟ همچنین حقوقى که از درآمد شعبه بانکى مذکور دریافت مى‏کنم چه حکمى دارد؟

اصل انجام این وظیفه اشکال ندارد ولى اشتغال به عملیات بانکى که مربوط به معاملات ربوى است جایز نیست و انسان در برابر انجام آن مستحق گرفتن اجرت و حقوق نیست و امّا دریافت حقوق از درآمد شعبه بانکى در صورتى که شخص علم به وجود مال حرام در آنچه که دریافت مى‏شود نداشته باشد، اشکال ندارد.

س 1949: آیا گرفتن حقوق در برابر کار کردن در قسمت اعتبارات، حسابرسى و مدیریت بانک، جایز است؟

کارکردن در بخشهاى بانکى مذکور و گرفتن حقوق در برابر آن اگر به نحوى با معاملاتى که شرعا حرام هستند مرتبط نباشد، اشکال ندارد.

ادامه مطلب...

کاربر1 ::: پنج شنبه 89/10/30::: ساعت 8:12 عصر


9دی کاشمر



کاربر1 ::: جمعه 89/10/24::: ساعت 9:8 عصر


>تبدیل تعاونی  اعتبار  افضل توس  به بانک

<>************

<>در جلسه  مجمع  فوق  العاده  تعاونی  اعتبار  افضل  توس  با تبدیل  این تعاونی  به بانک  موافقت  شد

  

<>به گزارش روابط عمومی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی
 عابدین عابدی  مقدم   رییس  سازمان  بنیاد شهید  و امور ایثارگران  خراسان رضوی  در این جلسه که روزگذشته درحسینیه شهدای این نهادمقدس تشکیل شد گفت:شکر  نعمتهای  الهی  عبادت  است  و عدم  توجه  به نعمتهای الهی  و غفلت  از آن  کفر ان  نعمت  الهی  محسوب  می شود.
وی خاطرنشان کرد:علی رغم  آنکه  دشمنان  اسلام  و نظام طرحهای  مختلفی  را اجرا کردند که مردم  از انقلاب  رویگردان شوند  ولی  مردم  با بصیرت  کامل   و هوشیاری  و تبعیت  از فرامین  مقام معظم  رهبری  حمایت  خود  را از  این نظام  و ولایت  اعلام کردند.
عابدین عابدی مقدم  افزود:شکر  نعمت  بصیرت  و آگاهی  در  حمایت  ا زنظام  و دولت  می باشد
  وی گفت:نتیجه  اتحاد  مردم  با قوای  سه گانه  مایوس  شدن  دشمنان  نظام  را بدنبال  داد
حجت الاسلام  حسینی  رییس  اسبق  این نهاد  مقدس  و از  سهامداران  تعاونی  اعتبار  افضل  توس  نیز  دراین جلسه خدمت  کارکنان  این نهاد  مقدس به جامعه یثارگری  را نوعی  عبادت  دانست و خواستار  تکریم  جامعه  ایثارگری  از سوی  مسئولین  شد  
 مجتبی  لبافچی  رییس  هیت  مدیره  تعاونی  اعتبار  افضل  توس  نیز  در این  جلسه  پیرامون  تبدیل  وضعیت  تعاونی  اعتبار  افضل  توس  به بانک  ومزایای  بانکداری  سخنانی  را ایراد  کرد.
شایان ذکر است  :در این  جلسه  روسای  بنیاد شهید  و امور ایثارگران  شهرستانهای  استانهای  خراسان  رضوی،شمالی  ،جنوبی  و طبس و  سهامداران  تعاونی  اعتبار افضل  توس  حضور  داشتند  که با  اکثریت  آرا سهامداران  به ایجاد  تعاونی  اعتبار افضل  توس  به بانک  رای مثبت دادند.



کاربر1 ::: جمعه 89/10/24::: ساعت 9:6 عصر


>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 16
بازدید دیروز: 7
کل بازدید :83235
 
 > >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
کاربر1
انشاالله روزی برسد که بانکداری اسلامی در تمام جهان برپا بشود مخصوصا ایران اسلامی
 
 
>>آرشیو شده ها<<
 
 
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<